Adwords uitbesteden aan 365Website. Goed converterende Google Adwords campagnes op laten zetten en eventueel het beheer uitbesteden zodat u nergens meer naar hoeft om te kijken? 365Website uit Eindhoven regelt het. Google Adwords is een adverteer mogelijkheid waarbij u tegen betaling met zelf gekozen woorden op de eerste pagina van Google kan komen te staan. Het systeem werkt net als een veiling, de hoogste bieder wint en staat op nummer 1. Tenzij de advertenties van de op een na hoogste bieder relevanter zijn dan die van de hoogste bieder. Op dat moment zet Google de advertenties van de op een na hoogste bieder bovenaan. Het is belangrijk relevante advertenties te schrijven die vaak worden geklikt. Als de pagina waar u voor adverteert dan ook nog goed geoptimaliseerd is qua tekst en indeling is de campagne zeer succesvol.

Adwords keyword analyse

Het is belangrijk om te bepalen welke woorden u wilt inkopen via Google Adwords. Daarnaast is het ook belangrijk om te bepalen welke advertentie groepen u maakt om de doelgroep mee aan te spreken. De advertentie moet duidelijk weergeven waarnaar de gebruiker op zoek is. Als dit het geval is, en de advertentie heeft een duidelijke call-to-action dan is de kans groot dat de gebruiker op jouw advertentie klikt. Op het moment dat de advertenties goed worden bezocht is het belangrijk om te kijken wat de bezoekers op uw website doen. Vinden ze waar ze naar op zoek zijn? Realiseert de campagne genoeg omzet? U investeert geld, en daarvoor wilt u natuurlijk resultaat in de vorm van leads of sales terug zien.

Onsite optimalisatie

Belangrijk is om de website waar een Adwords campagne zal worden gehouden onsite te optimaliseren. Dat wil zeggen dat pagina’s waarvoor Google Adwords zal worden ingezet geoptimaliseerd worden voor de woorden die bij Google worden ingekocht. Als de pagina geoptimaliseerd is zullen de kosten voor de campagne lager uitvallen. De pagina is immers relevanter geworden voor de woorden die u bij Google inkoopt.

Voorbeeld Google Adwords campagne

Een simpel rekenvoorbeeld van een succesvolle Google Adwords campagne:

Voorbeeld 1: Elke nieuwe klant mag 20 euro kosten. U heeft 200 euro geïnvesteerd en 18 nieuwe klanten geworven via Google Adwords. De campagne is dus een succes te noemen. 18 x 20 = €360,- euro. de uitgaven aan Adwords komen slechts neer op € 200,-

Voorbeeld 2:  Per verkocht product mag er hooguit 10 euro aan Adwords worden besteed. Er zijn 180 producten verkocht via Google Adwords voor minder dan € 1100,- euro. De campagne is een succes te noemen. De totaalprijs voor Adwords had een limiet van €1800 euro en de uitgaven voor 180 producten kwamen neer op € 1100,- euro.